Flipped – İz Bırakanlar Unutulmaz^^

”Ayrıca bütünün, kendi parçalarının bir araya gelmesinden daha fazlası oluşunun ne demek olduğunu biliyordu. Bunun, insanlarda da aynı olduğunu söyledi. Ama bazen insanlar için bütün, daha azı olabiliyormuş… Bunu oldukça ilginç bulmuştum. İlkokuldan beri tanıdığım insanlara bakmaya başladım.  Parçalarının bir araya gelişinden fazlası mı yoksa azı mı olduklarını, öğrenmeye çalıştım. Chet haklıydı. Birçoğu daha azıydı…”

 Sinema aşkım Asya kıtasına doğru kaydığından beri doğru dürüst Amerikan yapımı film izlemiyordum. Arada sırada artık şu kulaklar İngilizce duysun dedikçe de klasikleşmiş, kendini kanıtlamış filmleri tercih ediyor, çokça da 1800lü yıllarda geçen BBC yapımı dizileri izliyordum. Ama birazdan bahsedeceğim filmin afişini  Sermin’de görür görmez vuruldum. Konusunu da okuyunca hemen indirmek için işe giriştim ama Toprak cafenin sömürge interneti ile pek kolay olmayacağının farkındaydım. ‘’ Olsun Akira , o afiş için değer. Afişi böyleyse filmi nasıldır kim bilir, dayanmalısın’’vb. kendi kendimi poh pohlamaların eşliğinde bu güzide filme kavuşabildim. Sıcağı sıcağına da sizinle paylaşmak boynumun borcudur ahali. 

Hollywood’un az da olsa halen güzel işler ortaya çıkarması sevindirici. Gerçi kitaptan uyarlama bir film de olsa yiğidi öldür hakkını yeme mottosu burada da geçerli. Hollywood tarafından rezil edilmiş bir  çok kitap ve remake uyarlamalara  şahit olduk. Neyse ki bu kitabı harika bir filme uyarlamayı başarmışlar.

Filmin konusundan kısaca bahsetmek gerekirse; 1957 yılında mini mini bir çalışkan iki Bryce ve ailesi yeni bir kasabaya taşınırlar ve daha ilk günden karşı komşuları Juli ,Bryce’ın belalısı olur.  Bryce laf dinlemez Juli’den kaçmaya çalıştıkça Juli bunu kovalar. Bryce kendi kendine ‘’sabret birader ilkokulda böyle olması ortaokulda da böyle olacağı anlamına gelmiyor’’ diye diye 1963ü eder. Juli ise ilk görüşte Bryce’ın gözlerine  vurulmuş, ilk öpücüğüm bu çocuktan olacak ulen diye daha ilk dakikadan kendi kendine yemin etmiş şirin mi şirin bir velet. 1963 yılına geldiklerinde Bryce Juli’nin ilgisinden kurtulmak için türlü planlar devreye sokar. Artık bu planlarında ne kadar başarılı oldu, bizim inatçı Juli’yi etkileyebildi mi izleyin görün 😀 Juli cephesine dönücek olursak, ben bu kıza bayıldım arkadaş. Yaşından olgun ve zeki oluşu. Çınar ağacı için kendini heba etmesi, hayat felsefesini ‘’bütün, kendi parçalarının bir araya gelmesinden daha fazlasıdır’’ diye benimsemesi ile kalbimizi çalıyor. Çınar ağacının rol çaldığından bahsetmemize gerek yok herhalde. Ben de böyle bir ağaca sahip olmak istiyorum diye çok imrendim. Mutlu olmak isteyenler durmasın bu filmi izlesin. Test edilip onaylandı 😀 Bazı insanlar ilk aşkına kavuşur bazılarımız ise platonikten ileri gidemez ama yine de ilk aşkımızın hissettirdikleri ve unutulmaz oluşu diğer aşklarımızdan farklı olur. Bakalım Juli’nin ilk aşkı platonik olarak mı kalacak yoksa mutlu sonla mı bitecek? 😀

5 thoughts on “Flipped – İz Bırakanlar Unutulmaz^^

  1. Bence süper eğlenceli bir yazı yazmışsın canım 😉 İzleyipte beğenmene sevindim. Kenarda köşede kalmış nadide amerikan yapımı cidden. Böyle az film çıkıyor artık. Ancak galiba birazda biz g. korenin şekline şemaline alışınca sarmıyor hacı artık 😀 Eline sağlık 😉

    • Beğenmene sevindim dostum^^ Senin zevkine gözüm kapalı güvenebileceğim bir kez daha kanıtlanmış oldu 😀 Bence Amerika’ya bu kadar burun kıvırmamız hem Kore’nin güzelliğine keşfetmemizden hem de son yıllarda ABD sinemasında orjinal işler çıkmamasından kaynaklanıyor. Çift taraflı etkenler yüzünden bizi kaybettiler canım 😉

  2. tavsiyen üzerine listeme almıştım bu filmi biraz önce izledim, çok çok güzeldi, hele sonu beni benden aldı.. çok güzel anlatmışsın canım, diğer tavsiyelerini de izlemeye devam edeceğim 🙂

    • sonunda suratımda aptal bir gülümseme oluşturmuştu bu film^^ pamuk şekeri gibiler iki velette ama yaaa 😀 okuyucularımı memnun edebiliyorsam ne mutlu 😛

Bir Cevap Yazın

