When Harry Met Sally – Romantik Komedinin Atası

Hepimiz biliriz ki klasiklerin tadı tuzu bir başkadır. İşte  Harry ve Sally’nin hikayesini anlatan bu filmde , Hollywood Endüstrisinin romantik komedi alanındaki yapı taşlarından birisidir. Nerdeee eski Amerikan işi romantik komediler diye yakınan kişiler az- çok var. Bende bu yakınan gruba dahilim. İşte 90’larda ki romantik komedilerin güzel olmasının başlıca nedeni: When Harry Met Sally. 

Filmin konusundan kısaca bahsetmek gerekirse: Sally, Şikago üniversitesini bitirince New York’a yerleşme kararı alır. New York yolculuğunda ise, arkadaşının sevgilisi olan Harry eşlik edecektir. İkilinin beraber 12 saatten fazla sürecek olan araba yolculuğu böylelikle başlamış olur. Bu yolculukta Sally, Harry sayesinde bir şey öğrenir: ” Erkek ve kadın sadece arkadaş olamaz” Her ne kadar Sally bu fikre katılmasa da Harry tezini sonuna kadar savunuyordur. New York’a varınca hayatta başarılar adios diye birbirlerinden ayrılan ikili, bakalım yıllar sonrada karşılaştıklarında kadınla-erkek sadece arkadaş olamaz diyebilecek midir?

Bu filmde geçen diyaloglar o kadar şahane ki; Billy Crystal’dan nefret eden ben bile bayıla bayıla izledim. İzlemek için geç kaldığımın farkındayım ama filmden uzak durmamın tek nedeni işte bu zat-ı muhteremdir hakim bey! 

Sevgili Billy seninle bir alıp veremediğim yok ama seni bir türlü sevemedim. Çok itici geliyorsun. Rol aldığın filmler ne kadar kaliteli olursa olsun izlemiyorum. İzlemek istesem de seni sevmemem engel oluyor. Ama bu filmi senin için değil işte bu nedenden dolayı izledim:

Bu kadının oynadığı romantik komedileri sevmeyen yoktur. Ne kadar bilindik konusu olan, sonu anında tahmin edilen klasik bir filmde oynasa bile o filmi büyük bir keyifle izliyorum. Meg Ryan Amerika’nın romantik komedi kraliçesidir benim gözümde. Her ne kadar zavallı Megciğimin giydiği kıyafetler birbirinden berbat olsa da güzelliğine diyecek yoktu. İyi ki 80lerin modasına maruz kalmamışım 😀

Keyifli bir buçuk saat sizleri bekliyor. Kadın- erkek ilişkisine el atan, sevimli bir film izlemek istiyorsanız durmayın millet!^^ Ha izlediyseniz bir daha izleyin canım ne olacak 😀 Bu film kesinlikle birden fazla izlenir ama benim gibi Bill düşmanıysanız zorlamaya gerek yok, 1-2 kere izlemek yeterlidir 😀

Filmin ostsinde yer alan harika bir şarkı ile huzurlarınızdan ayrılırım millet Jaa ne^^ Frank Sinatra Akira’nın Güneşi okuyucuları için söylüyor: It had to be you!!!!!!!!

Reklamlar

7 thoughts on “When Harry Met Sally – Romantik Komedinin Atası

  1. benim de çok sevdiğim bir filmdir WHMS. aynen senin gibi meg ryan’ın güzelliğine hasta olmuş, o korkunç kıyafetlerinden iğrenmiş, ve filmi billy crystal’a rağmen çok sevmiştim 😀 😀 billy crystal’la bir alıp veremediğim yok, ama güzeller güzeli meg ryan’ın yanına yakıştıramadım işte 😛 onun yerine zamanın başka jönlerinden bulamamışlar mı diye düşünmüştüm…

    filmde çok komik sahneler vardı; restoranda meg ryan’ın orgazm taklidi yapması ve yan masadaki yaşlı bi teyzenin “o ne yiyorsa ben de aynından istiyorum!” demesi beni koparmıştı! 😀 😀 ama filmdeki “bir kadın ve bir erkek asla arkadaş olamaz” mesajına içten içe bozulmuştum. niye olamasın yeaa? tamam filmde de olamadılar ama bence gerçek hayatta gayet de olunabilir. di mi??

    • Kesinlikle sana katılıyorum. Meg kim Billy kim di mi ama 😀 Tom Hanks bile daha çok yakışırdı. Koskoca holivud’da Meg’in güzelliğini tamamlıcak bir çekiciliğe sahip bir yağuşuklu bulamadınız mı bee diye çığırmamak elde değil 😀 Belki de eğer yakışıklı bir oyuncu seçselerdi filmde ki gerçeklik bozulur diye düşünmüş olabilirler. Çünkü; mesela 80lerin Brad Pitt’i olan Rob Lowe oynasaydı bu filmde, Meg dahil olmak üzere hepimiz anında aşık olur ve filmde geçen kadın- erkek arkadaş olamaz ilkesini anında onaylamış olurduk 😀 12 senede Meg anca aşık oldu yani 😀 Rob Lowe oynasaydı film araba yolculuğunda biterdi 😀

      Bende o restoran sahnesine bayıldım! Teyzenin o tepkisi zaten bana iyi bir kahkaha attırdı 😀 Bence de ya, gayet güzel arkadaşlıklarım var benim karşı cinsle olan. Holivud gene gerçeklikten sapmış bu olayda da. Her zaman ki gibi 😛 O yüzden içten içe bozulma ve film de geç 😀

  2. ben bu filmi yazın izledim. Ama pek sarmamış olacak ki unuttum. Şimdi yine izleyesim geldi.
    Tek öğrendiğim şey kadınla erkeğin arkadaş olamayacağı idi 😀

  3. ya hangi film gerçeği yansıtıyor ki bu arkadaşlık mevzusunda da yansıtsınlar di mi ama 😀 Bak bana negzel arkideşliklerim var 😛

  4. Geri bildirim: Akira’nın Güneşi Gülümsetti! | romantikkomediler

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s