≈ Paramparça Aşklar Köpekler ≈


 ” Tanrıyı güldürmek istiyorsan ona planlarından bahset”

Aslında bu film için yazılacak o kadar çok şey var ki… Gel gör ki ben ne kadar çok yazarsam o kadar büyüsü bozulacakmış gibi geliyor. O yüzden iki kelam edip huzurlarınızdan ayrıliciiğiim^^

Oldukça çarpıcı ve etkileyici bir film amores perros. Birbirlerinden habersiz ve tamamen farklı 3 yaşamın bir kaza ile değişmesi… Köpeklerle sahipleri ve hikayeler arasındaki paralellik… Köpeklerin hayatlarının sahipleriyle örtüşmesi…

Film, karakterlerin hikayelerinden dolayı 3 kısımdan oluşuyor.

Nam-ı diğer Meksikalı Behlül ve Bihter. Abisinin karısına yanık olan Octavio, Susana ile aşk -ı memnusunu rahat yaşamak için kaçmaya karar verir. Gerekli parayı da köpek dövüşlerinden kazanmayı akıl eder.

Susana pardon Bihter tam bir sürtüksün. İçimde kalmasın. Oh be rahatladım.

Octaviom,Meksikalı Behlülüm kuzu gibi köpeciği, biricik Cofi’yi ( ya da Cafi’yi ) tazmanya canavarı yaptın ya ne diyem ben sana. O sürtük için değer miydi ha değer miydi?! (Octavio’yu kimselere yar etmek istemeyen yazar.) 

” Güçlü olmak akıllı olmak demek değildir”

Valeria Ve Daniel

Mesleğinin zirvesinde bir top model olan Valeria, evli sevgilisi Daniel ile beraber yaşamaya karar verir. Bakalım kaza beraber yaşamalarına izin vericek mi dırırım dıım.

Bu ikisine hiç acımadım, ne çekerseniz size mustahak dedim. Oh olsun size heheyyt tepkileri eşliğinde izledim ne yalan söyliyeyim. 40ından sonra azanı teneşir paklar diye boşuna dememişler Daniel efendi. Hayden şimdi o çok istediğiniz aşkınızı rahat rahat yaşayın peh (menepoz teyze mode on).

Ayrıcada bu kadının neresi güzel allasen. Bir de Güney Amerika’nın gururu diyorlar tırt. Venezuela’nın güzellerinden haberiniz yok anlaşılan. Güney Amerika’nın güzellik bakımından gururu onlar taam mı . Ayrıca da Richie’de Valeria gibi uyuz ve salak.

El Chivo Ve Maru

Hayatını çöp toplayarak kazanan El Chivo filmdeki en gizemli karakter. Son bölüme kadar hakkında hiç bir şey bilmiyoruz. Sadece etrafında her zaman köpekler olan bir adam. Hakkında daha fazla şey yazmak istiyorum ama izlemeyenlere acıyor ve susuyorum 😀

” Çünkü biz aslında kaybettiklerimiziz ” 

Film boyunca köpeklerin rol çaldığını söyliyebilirim. Karakterlerin hayatının değişimi sadece kaza yüzünden olmuyor. Köpeklerinde bu değişimde etkileri var. Tek kelimeyle perfecto bir yapım.

Gael Garcia Bernal hakkında söylenecek çok şey var ama yorumlarımın çoğu ergen fan girl kıvamında olacağı için posta gölge düşürmesini istemiyorum 😀 Bu arada filmde Tarık Mengüç ve Balık Ayhan’ın  Meksika’da yaşayan kardeşlerini de izleme fırsatı bulacaksınız 😀 ( Bu da böyle yüzeysel bir paragraf oldu.)

İzleyin izlettirin. Görüşürüz millet^^

11 thoughts on “≈ Paramparça Aşklar Köpekler ≈

  1. Ovvv Lise 1deydim bunu izlediğimde. Okulda izletmişlerdi. Bayılmıştım resmen, aşık olmuştum. Uzun süre Octavio diye dolandıydık sınıftaki kızlarla- gerçek adını bilmiyorduk o zamanlar tabi.
    Uzun yıllar da en sevdiğim film sorulduğunda bu filmin adını verdim. Sonra vermemeye başladım tabi, zira yıllar geçti ve ben filmi neden sevdiğimi bile unuttum.
    Sağlam filmdi gerçekten. Güney Amerika’dan çıkan en sağlam filmlerden biri. Hala izlemeyenlere şiddetle tavsiye edilir.
    Yalnız şu Tarık Mengüç ve Balık Ayhan’ı görmek için ben de mi tekrar izlesem 😀

    • Ahahaha sayemde iyi nostalji yaşamışsın 😀 Yıllarca karşıma çıkıp durdu bu film ama güzel olduğunu bile bile elim hiç gitmemişti izlemeye ta ki geçen haftaya kadar. Laneti kırdım mutluyum 😀

      Birden fazla izlenicek bir film bence. Şahsen ben ara ara izlicem yani onu biliyorum 😀 Bence senin izlemek için bahaneye ihtiyacın var o yüzden ne duruyorsun koş play düğmesine bas dostum^^

      Bu yönetmenin Babel adlı filmi de bunun kadar sağlam. Gene bir olayın nasıl bir kaç insanın etkilediğini anlatıyor belki izlemişsindir ama eğer izlemediysen o da şiddetle tavsiye edilir hemi de Gael oyniiiiiii Brad ile beraber 😀

      Keşke daha önce izleseymişim dedim. Benim hatama düşmesinler çığlığımı duysunlar 😀

      • En kısa zamanda izliciim tekrar bu filmi. Babil’i ise izledim tabi ki de, hatta bu yorumda ondan da bahsedecektim sonra yine kaybolmuş ve unutmuşum. Babil’i de sevmiştim ama bunun yanında lafı edilmez. Biraz karmaşık bir filmdi, yani çok karakter ve olay. Aklımda çok azı kalmış 🙂

        Duyun Akira’nın çığlığını, oturup izleyin:)

      • Babilin yanına yaklaşamayacağı konusunda haklısın. Karakter bolluğundan olaylar bunun ki gibi ayrıntılı anlatılmamıştı. Şahsen hala merak ederim Japon kızın polise verdiği kağıtta ne yazdığını. Ya çevirmenin azizliğine uğradım ya da yönetmen ne yazdığını belirtmedi bilemiyorum 😀

  2. yıllar önce izlemiştim ben de bu filmi 😀 ama galiba tek başına izlemiştim kimseyle de sohbetini yapamamıştım… şimdi tam sırası heyoo 😀
    Gael Garcia Bernal … ve o Tarkan gözleri ah çok tatlı cidden 😀 hatta ben bu oğlanı Berk Hakman’a çok benzetirim, boyları bile aynı neredeyse 😀 belki bizim oğlan daha uzundur bilemedim şimdi 😀
    bir de o filmin Türkçe adı beni bitirmişti… orjinal adı bile bu kadar karizmatik değil… kim çevirdiyse filmi cidden çok iyi analiz edip başlığı cuk oturtmuş 🙂
    çok güzel replikler seçmişsin içinden eline sağlık 😀 cidden nostalji oldu 🙂

    • Ay çipil çipil bakıyor benim aşkitom neresi Tarkan bakışlı ayooollllll 😀 ( Tarkan’ı pek sevmemde ondan bu tepkim 😛 ) Yıllar önce izlediysen bir daha izlemenin zamanı gelmiş demek ki 😉
      Her şeyi ile 10 numara bir adam ama sigara içişine ayrı bir bayıldım. O nasıl sigara içmektir öyle. Bir tanede benle karşılıklı tüttür dicektim nerdeyse 😀

      İsim konusunda sonuna kadar hak veriyorum. İsmi bile kalbi pır pır ettirmeye yetiyor yani sadece Gael yüzünden değil 😀 Beğendiğin için mutlu oldum^^

      • hala çipil çipil bakıyor aşkiton merak etme 🙂 ben o yeşili kolay kolay tarif edemediğim için, insanlara direkt tarkan yeşili diyorum da ondan öyle dedim 🙂
        ne romantiksin 😀 ben olsam sigarayı bıraktırır, muhallebeci dükkanına götürür doğru yolu gösterirdim, bak Gaelcim o yenge olayını gel geri de bırakalım artık, behlül bile yaban olup gitti bir de seni kaybetmeyelim filan derim 😀 yersen tabi 😛

      • Bundan sonra Gael yeşili olarak tabir edebiliriz aslında 😀
        Bence bırak konuşmayı muhallebicide gazozuna ilaç at ve kaçır 😀 Aklı olsa Behlüllük yapar mıydı hııı 😛 O yüzden laf atma faslını geç ve evine hapset. Gerisi kendiliğinden gelir hahahaha 😀

        2 dakikada yazdığımız fantaziye bak be 😀 Biz ne zaman adam olucaz çok merak ediyorum 😀

  3. valla ben fantezi şeysine girmemiştim sen girdin ahahha 😀 (ben hayalgücümü jisuba saklıyorum biyan D: ) oyuzden sütlü muhallebi yemeden çölte ante kalkmam ben masadan 😀

    • Allahım üşendiğin şeye bak 😀 Gael’i kaçırıyorsun ama bak uyarıyorum bir dostun olarak 😀 Kaçırma yakala 😛

Bir Cevap Yazın

