≈A Single Man ≈

 Duygulara yer olmayan bir dünya olacaksa, bu dünyanın içinde yaşamak istemiyorum.”

Amerika’da yaşayan İngiliz profesör George 16 yıllık sevgilisi Jim’i trafik kazasında kaybedince bunalıma girmiştir ve yalnızlığı ile baş etmeye çalışmaktadır.  George her ne kadar normal gözükmeye çalışsa da Jim’in yokluğuna dayanması her geçen gün imkansızlaşmaktadır ve sonunda bir karar alır…

 ”Deneyim, insanın başına gelen değil, başına gelenle ne yaptığıdır.”

Filmin ana teması adından da anlaşılacağı üzere yalnızlık. Sevdiğini kaybeden bir insanın onun ardından yaşadığı ümitsizlik, sıradanlık çok iyi işlenmiş. Bunda benim hastası olduğum Colin Firth’inde alkışlanası oyunculuğunun büyük etkisi var ama bu film başka. Bir yapımı sadece oyunculuk ile gittiği yere kadar götürebilirsiniz ama bir filmi hem oyunculuğu hem senaryosu hem de iyi bir yönetmenlik ile harika yapabilirsiniz. Bu filmde onlardan biri. O diyaloglar, müzik, kıyafetler o kadar mükemmel ki ben ne yazarsam yazayım yanına bile yaklaşamıyacağını biliyorum. O yüzden bu film şiddetle tavsiye edilir. Bir çok ödül alması ya da aday olması ne kadar kaliteli olduğununda bir göstergesi zaten.  – Sen geçmişte yaşıyorsun. Geleceğini düşünmeye başlamalısın.

– Geçmişte yaşamak benim geleceğim.

60lı yılların Amerikasında geçen hikayemiz izleyicilerine 90 dakikalık muhteşem bir seyir zevki sunuyor. Eee ne duruyorsunuz diyor insanın içine işleyen ostsinden bir parça ile huzurlarınızdan ayrılıyorum.

Bir Yanıt Bırakın

