La Mala Educacion – Kötü Eğitim

Bundan aylar aylaaar önce güya ben Gael Garcia Bernal’in bütün filmlerini sırası ile baştan sona izlicektim. Ama tembelliğimi ve her şeyi aylarca erteleme huyumu hesaba katmamıştım tabi ki de. Imdb’de Gael’in filmlerine bakarken bu film ilgimi çekmişti ve eski yapımlardan yeni yapımlara doğru tasarladığım Akira tarafından düzenlenen Gael Garcia Bernal filmleri festivalinin gösterim sırası tamamen bozulmuştu. Paramparça aşklar ve köpeklerden sonra bu filmi izlicektim aslında her hafta bir Gael Garcia Bernal filmi izliyerek bu mükemmel adama ve yeteneğe doyucaktım ama çok pis yanılmışım. Eylülde izlediğim paramparça aşklar ve köpeklerden sonra izleme kararı aldığım bu filmi anca bugün izleyebildiğim için kendimi kutluyorum. Acilen kendime çeki düzen vermem lazım ama huylu huyundan bir türlü vazgeçemiyor. Hiç yazı yazmıyorsun diyenler işte size en büyük kanıtı. Üşengecim üşengeç 😀 Yapçak bişi yok 😛

İzlediğim ilk Pedro Almodovar filmi. O yüzden bu ünlü yönetmenin tarzı hakkında hiç bir fikrim yok. Diğer filmleri nasıl bilmem ama bu film iyiydi hacı. Başlarda olay, Ignacio’nun kendi çocukluğundan esinlenerek yazdığı son hikayesini uzun yıllardır görmediği arkadaşı Enrique’ye götürmesi ve ünlü bir yönetmen olan Enrique’nin filmi çekmeye karar vermesi gibi gözükse de asıl konu tamamen farklıymış.  Çocukken gittikleri katolik okulunda yaşadıkları, hayatlarının şekillenmesinde büyük etkisi olan olayları izleyeceğimi sanırken tamamen farklı bir mevzu ile karşılaştım.. 

Filmde arzularının esiri olan kişilerin yaptıklarını yüzümüze vurmaktan geri kalmıyor Pedro Almodovar.

Çekim tekniklerinden carttan curttan anlamam ama yönetmen farklılığını sonuna kadar hissettiriyor diyebilirim. Oyunculuklar zaten on numara. Gael her zamanki gibi harika. Adam kadın kılığında bile benden güzel bu nasıl iş? Gael neden bu kadar yakışıklı ve güzelsin ha neden? Hele ellerin^^ Filmde sadece Gael harika bir iş çıkarmamış tabi ki de Enrique’yi oynayan Fele Martinez’de sağlam bir oyunculuk sergiliyor.

Gael her türlü giderin var 😀

İki oyuncununda yeşil gözlerine  bayıldım^^ Müzikler desen über ötesi. Yani bu ne demek güzel film demek. Artık Pedro Almodovar filmleri izlenecek demek. Her ne kadar hiç sevmediğim Penelope Cruz’a tahammül etmem gerekecek demek olsa da bu durum. Neden Pedro’nun fetiş oyuncusu bu uyuz karı olmak zorunda? Yıllardır bu adamın filmlerinden uzak durmamın, kaale almamamın en önemli nedeni neredeyse her filminde bu kadını oynatması. Nicole’un yuvasını yıktı ya veletlik zamanımdan beri kılım kendisine 😀

Gelelim uyarılara. Film artı 18 ve homofobikler uzak dursun. Sonra ay ne biçim film bu diye gelmeyin bana. Ben baştan diyeyim de. Gael Garcia filmleri festivalimi bir daha bu kadar geciktirmememin dileği ile^^ Jaa ne ahali 😀

Reklamlar

3 thoughts on “La Mala Educacion – Kötü Eğitim

  1. Pedro Almadovarı çok severim. Bu filmide izledim.. Ama hatırlamıyorum sanırım çok kastı. Sıkıcıydı. Sadece çıkarları için yapmayacağı şey olmayan kişilerin varlığını göstermesi açısından iyiydi 🙂

    • Bana bir dakika bile sıkıcı gelmedi hatta aa burda mı bitti ya ne güzel izliyordum bitmeseydi keşke daha yeni başlamıştı falan dedim 😀 Belki de yönetmenin daha güzel filmlerini izlediğin için sana sıkıcı gelmiştir. Belki ben de Pedro hayranı olsaydım bana da sıkıcı gelirdi bilemiyorum 😀 Ya da Gael’i izlemeye doyamadığım için zamanın nasıl geçtiğini anlamadım 😀
      Gael’in böyle bir kazık atacağını tahmin etmiyordum ben. Enrique zavallıcık 😛

  2. benim de çok sevdiğim bir yönetmendir Almodovar favorimse Volver’idir ki o filmi de izlemediysen mutlaka izlemelisin bu filmini zileyeli epey oldu ben de Gael’i ilk paramparça aşklar ve köpekler de keşfetmiştim sonra bu filmi izledim ve şok oldum hayır bir travestiyi canlandırdığı oynadığı cesur sahnelerden değil o role o kadar yakışabilmesine bir kadın gibi şarkı söylerken bir parça olsun sırıtmamasına şok olmuştum ben o zamandan bu yana çok özel bir aktördür benim için oyunculuğunun kalitesini görmek isteyenler bu filmi mutlaka görmeli:)

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s